اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۱۷۴۳۷

جنس امیر با ایرانپوریان و کی‌روش جور است

جنس امیر با ایرانپوریان و کی‌روش جور است
امیر قلعه‌نویی به هر تیمی رفته، فلسفه‌اش را تغییر نداده. او در تمام تیم‌ها با یک تفکر مربیگری کرده و این همان عامل موفقیت او است.
۱۴:۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷
وانانیوز|
امیر قلعه‌نویی به هر تیمی رفته، فلسفه‌اش را تغییر نداده. او در تمام تیم‌ها با یک تفکر مربیگری کرده و این همان عامل موفقیت او است. برای امیر فرقی نمی‌کند روی نیمکت چه تیمی می‌نشیند. او در همه تیم‌ها دو نیاز اساسی دارد. یکی بازیکنی که بتواند از کناره‌ها توپ‌های خطرناکی ارسال کند و دیگری مهاجم بلندقامتی که در بازی هوایی تبحر داشته باشد. قلعه‌نویی در انتخاب بازیکنانی که باید این تاکتیک را اجرا کنند، به طرز عجیبی باهوش عمل می‌کند. او می‌داند که از بازار چه می‌خواهد و دست روی بازیکنانی می‌گذارد که بتوانند این خواسته‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.
امیر قلعه‌نویی به هر تیمی رفته، فلسفه‌اش را تغییر نداده. او در تمام تیم‌ها با یک تفکر مربیگری کرده و این همان عامل موفقیت او است. نگاهی گذرا به سال‌های اخیر و تاکتیک‌هایی که او در استقلال اهواز، استقلال تهران، سپاهان، تراکتورسازی، ملوان و ذوب‌آهن به کار گرفته نشان می‌دهد برای امیر فرقی نمی‌کند روی نیمکت چه تیمی می‌نشیند. او در همه تیم‌ها دو نیاز اساسی دارد. یکی بازیکنی که بتواند از کناره‌ها توپ‌های خطرناکی ارسال کند و دیگری مهاجم بلندقامتی که در بازی هوایی تبحر داشته باشد. این دو آیتم را می‌توان در تمام تیم‌های امیر دید. از استقلال اهواز گرفته تا سپاهان. یادمان نمی‌رود استقلال اهواز در دوران حضور امیر قلعه نویی مهاجمی به نام آدریانو آلوز داشت که اهل برزیل بود. بازیکنی بلندقامت که هم روی زمین تسلط داشت و هم روی هوا. توپ که از کناره‌ها ارسال می‌شد، قبل از همه به آلوز می‌رسید و این برزیلی می‌توانست بهترین تصمیم را بگیرد. این همان خواسته‌ای بود که قلعه‌نویی تا امروز هم اصرار به انجامش دارد.
در استقلال تهران و مقطع اول، محمد نوازی از راست سانتر می‌کشید و رضا عنایتی ضربه سر می‌زد. در دوره‌های بعدی حضور قلعه‌نویی در استقلال، خسرو حیدری وظیفه ارسال‌های خطرناک را داشت و البته بازیکنانی نظیر علیرضا عباس‌فرد، فرزاد حاتمی و حتی ایمان موسوی وظیفه داشتند روی این سانتر‌ها اثر بگذارند و آن را تبدیل به موقعیتی خطرناک کنند.
در سپاهان، قلعه‌نویی چند مهاجم سرزن در اختیار داشت. او در مقطع اول، برای اینکه ارسال‌ها نیز موفق و موثر باشد، خسرو حیدری را همراه خود به اصفهان برد تا او ابراهیم توره، رضا عنایتی و میلوراد یانوش را در موقعیت گلزنی قرار بدهد. اتفاقی که بار‌ها رخ داد و امیر توانست با سپاهان عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد.
در تراکتورسازی، قلعه‌نویی محمد ایرانپوریان را در دفاع راست داشت و فرزاد حاتمی را در نوک خط حمله. ارسال از کناره‌ها باز هم در دستور کار قرار گرفت تا تراکتورسازی تیمی مدعی و قدرتمند را تشکیل بدهد. قلعه‌نویی برای حضور در ملوان هم فرزاد حاتمی را همراه خود به انزلی برد تا مشکلی از بابت مهاجم هدف و سرزن احساس نکند. هر چند دوره حضور او در شمال ایران چندان طولانی نبود.
برای موفقیت ذوب‌آهن در لیگ هفدهم، قلعه‌نویی به بازیکنانی نیاز داشت که بتوانند آن دو آیتم همیشگی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. به همین خاطر هم بود که بعد از جذب میلاد فخرالدینی، علی حمام برای همیشه روی نیمکت نشست و دیگر رنگ بازی در ترکیب ثابت را ندید. فخرالدینی در ارسال‌ها بهتر و موثرتر از حمام بود و همین بهانه‌ای شد تا قلعه‌نویی برای همیشه دور نام مدافع راست لبنانی خود را خط بکشد.
خرید بعدی قلعه‌نویی برای ذوب‌آهن، کی‌روش استنلی بود. مهاجمی بلندقامت که ضربه سرهایش فوق‌العاده است و البته در حفظ توپ هم تبحر دارد. استنلی در ذوب‌آهن ۹ گل زد تا برای لیگ هجدهم دوباره همراه قلعه‌نویی باشد. این بار در اصفهان و پیراهن سپاهان. امیر برای اینکه جنس خود را در ذوب‌آهن جور کند، دست روی جذب محمد ایرانپوریان گذاشت تا او ارسال کند و کی‌روش استنلی سر بزند.
ایرانپوریان در سالیان اخیر نشان داده که توپ‌ها را چقدر دقیق روی دروازه می‌فرستد. همین اتفاق هم در بازی‌های اخیر سپاهان در لیگ برتر رخ داده، اما همه ارسال‌ها به گل تبدیل نشده. اگر به بازی‌های سپاهان در هفته‌های اخیر نگاه کنید، این نکته را حتما می‌بینید. برنامه سپاهان همین ارسال‌های ایرانپوریان و ضربه‌های سر کی‌روش استنلی است. مقابل ماشین‌سازی این تاکتیک بار‌ها آزمایش شد و سرانجام به بار نشست. همه ارسال‌های ایرانپوریان را کی‌روش استنلی قطع کرد. آن‌هایی را که می‌توانست به سمت دروازه شلیک می‌کرد و بقیه را در اختیار سایر بازیکنان قرار می‌داد.
بازیکنان ماشین‌سازی و بخصوص محمدحسین کنعانی‌زادگان و محمد اهل‌شاخه مشغول مراقبت از کی‌روش استنلی بودند که ولادیمیر کومان از راه رسید و یکی از همین ارسال‌ها را تبدیل به گل کرد. این همان برنامه‌ای است که امیر قلعه‌نویی از ابتدای لیگ در نظر گرفته و با اتکا به آن ۲۶ امتیاز کسب کرده.
قلعه‌نویی در انتخاب بازیکنانی که باید این تاکتیک را اجرا کنند، به طرز عجیبی باهوش عمل می‌کند. او می‌داند که از بازار چه می‌خواهد و دست روی بازیکنانی می‌گذارد که بتوانند این خواسته‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. چه کسی فکر می‌کرد کی‌روش استنلی از لیگ‌های دسته پایین برزیل بیاید و در لیگ برتر اینقدر بدرخشد. تاکتیک قلعه‌نویی باعث و بانی درخشش مهاجمی است که حالا تمام نبرد‌های هوایی را می‌برد و به هیچ بازیکنی باج نمی‌دهد. با این تاکتیک، قلعه‌نویی سال‌ها موفق بوده و به نظر این فصل هم اتفاقی جز این رخ نخواهد داد. بخصوص که جنس او هم با حضور ایرانپوریان و کی‌روش استنلی حسابی جور است.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین